Menu

KAMPKLAR VEJLEDNING

KAMPKLAR er det system, DBU leverer til alle klubber, som integrerer med turneringsprogrammerne og holdkort systemet. Det giver mange fordele for klubben og for alle de mange frivillige, som bruger rigtig meget af deres fritid på at arrangere fodbold.

Alle hold i VSB skal anvende KAMPKLAR.

Kampklar anvendes til: 

  • Holdudtagelse til turneringer og stævner
  • Angivelse om spilleren er til rådighed for kampe/aktiviteter eller ej – princippet i VSB er at man ALTID SVARER – ENTEN JA ELLER NEJ – det er derfor ikke tilstrækkeligt at undlade at svare.  Man skal AKTIVT svare JA og NEJ.
  • Mulighed for forældre/spillere at tilbyde sig på opgaver f.eks  chauffør, dommer, frugtleverandør,tøjvasker, etc.

Nedenstående eksempel på skærmbilledet og aktiviter for piger årg 2005

Har du brug for hjælp, så er der god hjælp at hente på nedenstående link eller kontakt din holdleder, dernæst afd leder og til sidst VSB@vsb-fodbold.dk:

http://www.dbusjaelland.dk/Temaer/IT-tilbud/KampKlar

 

Alle spillere har modtaget deres login information til DBU.DK – hvis man ikke kan finde det, kontakter man sin holdleder .

Grønt hak som på screenshut her betyder at spilleren er udtaget til aktiviteten.

Gult hak betyder at man har meddelt træneren/holdlederen at spilleren er til rådighed

Rødt x betyder at spilleren er meldt ikke til rådighed.

Kontaktinformationer
Der er kun plads til en email og et mobil nr pr spiller.

Dvs da vi har behov for, at både spillerens email/mobilnr, MOR's email/mobilnr og FAR's email/mobilnr bliver registreret skal hver person opretter sin egen DBU.DK profil og tilknytter sig til spillerens LOGIN. Det er en engangs opgave og tager max 2 minutter. 

For forældre med flere spillere er det en STOR fordel tilknytte sine spillere (børn) til sig (du skal bruge dit barns login og password) på din egen DBU.DK profil, så skal du kun logge ind 1 gang - med din egen forælder login. Derved kan man få overblik over alle sine børns turneringsplaner og øvrige holdaktiviteter.

ps: mange synes det er mærkeligt, at man ikke kan oprette alle kontakt informationer på spilleren. Det synes vi også, og vi har også gjort DBU opmærksom på det. Men det er ikke noget, det bliver ændret på lige nu. Så ligenu må I bakke op on VSB ved at oprette jer på DBU.dk.

 
Fordelene ved KAMPKLAR er mange.

  • Du kan selv vedligeholde addresse, tlf og email info direkte ind i vores medlemskartotek, så det ikke kommer ud af sync. Det har været et stort problem hidtil.
  • Sæt et profil billede af spilleren så vi kan se hvem der er hvem - vigtigt!!
  • Du kan følge med i turneringsplanen og eventuelle ændringer til datoer, som kommer automatisk.
  • Du kan se, hvilke opgaver der er ledige og påtage dig dem .
  • Du kan se kampsted, tider, instruktioner etc, f.eks til brug hvis du ikke kan lokalisere den email, du har modtaget.
  • Træneren/holdlederen kan kommunikere pr sms til dig nemt og hurtigt f.eks aftenen før en kamp for lige at sikre, at vækkeuret og GPS er stillet korrekt.
  • Andre aktiviteter som holdaftener, stævner og træningslejre kan lægges ind i kampklar, så man har et samlet aktivitetsoverblik og kan styre til og framelding.
  • Kun spillere, som er medlemmer og har betalt kontingent, kan være med i aktiviteterne. Derved sikrer vi alle VSB medlemmer, at der ikke er nogen gratister.

Få KAMPKLAR som APP på din telefon.

Find DBUs APP i APP store.

Log på med dit DBU.DK login

 Vælg "værktøjskassen" og så  "kampklar"  

  

 

KAMPKLAR instruks til holdledere og trænere:

Trænere skal primært arbejde med KAMPKLAR på DBU.DK på en PC eller en Tablet.

Mens KAMPKLAR APP'en mere er tænkt til at give overblik på farten og til at kunne komme i kontakt med spillere enkeltvis og se kamp detaljer som addresser og tidspunkter.

Hent jeres turnering under "indstillinger" "turneringshold" - scroll ned i listen og find jeres turneringshold og stævner i er tilmeldt - click på + - hvis I har flere turneringshold kan i give dem et "alias" f.eks. 1.hold og 2.hold så i kan se hvad der er hvad i aktivitetsoversigten.

Se i Spillere  - check adresse liste med kontaktpersoner om alle har tilknyttet både mor og far som kontaktpersoner - hvis ikke, så bed forældre om at arrangere det. Så har du mulighed for at vælge om du vil kommunikere til spilleren (børnene) eller til forældrene (kontaktpersonerne). 

Hvis du skal kommunikere voksen beskeder er det jo vigtigt at de ikke går direkte til børnene som måske ikke bør have den slags information du skriver om (f.eks ved konflikter eller andet sensitivt). 

Holdopgaver: i  "indstillinger" "holdopgaver" kan i med fordel tilføje "dommer", "kampholdleder"

Stævner der er tilmeldt men ikke oprettet af DBU SJ endnu kan med fordel oprettes i KAMPKLAR ved tilmelding så spillerne kan melde til og fra og tage det med i deres planlægning. Så undgår vi at der pludselig ikke er spillere nok.

Aktivitetslisten: Bed spillerne melde ind i KAMPKLAR om de er TIL RÅDIGHED eller IKKE TIL RÅDIGHED. Der skal svares. Ikke at svare er ikke en option. Så ved du hvilke spillere der kan udtages.

Rediger aktivitet: skriv mødetid, og sted ind, luk for tilmelding når du skal til at udtage hold (vigtigt for at dem der udtages kan se hele holdet i KAMPKLAR).

Udtag hold: Træk de spillere over i udtagede der skal spille.  sæt kryds i "send også til kontakt personer/forældre"

Opgavefordeling: Udpeg kampholdleder, dommer, kørsel, frugt etc og træk over i opgavefordeling

SMS/EMAIL :
Send en email ca ugen før med holdudtagelsen - træk modtagere over  - vælg standard tekst "punktopstilling" - Udfyld "emne - f.eks "kamp 1 maj årg 2003 piger 1.hold"

Click på "preview" så du kan se, at "punktopstilling" indeholder al den info, du vil have med i mailen.

Skriv yderligere info i mailen og send.



PUNKTOPSTILLING ser ud som følger - teksten der står efter "aktivitetslink" er noget holdlederen selv har skrevet på i denne mail - resten er sat på helt automatisk af KAMPKLAR:

From: noreply@dbu.dk
To: lenelaungaard@hotmail.com
Date: Tue, 21 Apr 2015 17:28:40 +0200
Subject: stævne søndag 26/4 2005 piger - ændring til hold

Overskrift: Virum-Sorgenfri BK - Bagsværd BK
Dato: 26-04-2015
Tidspunkt: 10:15
Mødetid: 08:45
Mødested: Kaplevej - omklædt - kamptøj udleveres
Modstander: Bagsværd BK

Spillested:
Ishøj Idrætscenter
Vejledalen 17
2635 Ishøj

Udtagede spillere:
Andrea Kretzschmar Nielsen
Carla Damgaard Bergholz
Ellen Toft-Axelsson
Louise Nøddebo Rasmussen
Nanna Lønborg-Jensen
Natasja Sofie Garde Worziger
Sofie Moe
Vigga Falck Jacobsen

Opgaver:

Carla Damgaard Bergholz Kampholdleder 1
Louise Nøddebo Rasmussen Frugt
Sofie Moe Kampholdleder 2


KampKlar link: mit.dbu.dk/kampklar
Aktivitetes link: https://mit.dbu.dk/myteam/PlayerActivity.aspx?activityid=279669

evt afbud pr sms til 30119225 i god tid!

Man kører selv sin spiller medmindre man aftaler kørsel med en anden (hvilket vi anbefaler) - i kan se kontakt info i på DBU APPen hvor I blot klikker på deltagerne på holdet så kan I både skrive SMS og email og ringe til hinanden.

KAMPHOLDLEDER: kamptøj og bolde afhentes ved træning torsdag 23/4.

kampholdleder vejledning:
Opstilling: 1 forsvarer, 1 højrewing, 1 venstre wing, 1 angriber

Taktik: forsvarer og wing forsvarer når de andre er i angreb, wing og angriber går i angrib når vi erobrer bolden
HAK: halvdelen af kampen - alle udtagede spiller skal spille mindst 1/2 kamp, dvs nogen kan godt få mere kamptid end andre afhængig af kampforløb og indsats, men alle får mindste 1/2 kamp i hver kamp.
Løbende udskiftninger: ingen bliver skiftet ud for at lave fejl, men man bliver skiftet ud hvis man ikke giver den gas, så kommer man lige ud og får en lille pause. Udskiftere max ude 3-8 min ad gangen.
undgå joystick styring af spillerne, giv positive tilråb og korriger placeringer på banen i mindre grad, coach i pauserne i stedet, lad spillerne klare ærterne på banen, skift evt ud hvis en enkelt spiller skal instrueres lidt bedre, dette gøres bedst når spilleren er uden for banen

mvh

Træneren