Forsikring

VSBs forsikringer gennem DIF:

Ansvars- & ulykkesforsikring
Hovedreglen er, at det enkelte medlem selv har ansvar for at være dækket ind ved ulykker, der sker i fritiden. Klubben er således ikke ansvarlig f.eks. ved skader, der opstår på banen eller i omklædningsrummet.

Tyveri
Ved tyveri fra omklædningsrum eller fra spillepladsen er det medlemmets egen forsikring som skal dække. Træneren kan tilbyde at samle spillernes værdigenstande sammen før træning og kampe. Alle værdigenstande skal tages med fra omklædningsrum ud til banen, hvor der spilles.

Rejseforsikring
Udlandsrejser skal altid forhåndsgodkendes af bestyrelsen.
Det er vigtigt, at der ved stævner uden for landets grænser tegnes en sportsrejseforsikring, da det ikke altid er "det gule" sygesikringsbevis som dækker, f.eks. ikke hvis klubben helt eller delvist betaler rejsens omkostninger.
DGI har i samarbejde med "Europæiske" rejseforsikring en meget billig forsikring. Rekvireres på DGI's hovedkontor.
Henvend jer altid til afdelingslederen, hvis der er tvivlsspørgsmål.