Markante VSB spillere

Markante spillere

VSB 's landsholdsspillere

Mange store fodboldtalenter har trådt deres barnesko i VSB, og blandt dem har hidtil 2 spillere nået den højeste udmærkelse herhjemme, nemlig at komme på det danske herre A-landshold.

Den hidtil mest markante spiller i VSB's historie er nok spilleren John Helt, der spillede alle sine ungdomsår her i klubben fra 1968 frem til 1977, hvor han som 2, års ynglinge skiftede til Lyngby. I 1983 var han bl.a. med til at skaffe Lyngby sit første seniordanmarksmesterskab. Karrieren fortsatte som professionel i den franske klub Sochaux, hvorefter han vendte hjem til storklubben Brøndby IF og senere sluttede sin karriere i Lyngby. John Helt nåede at spille ikke mindre end 39 A-landskampe - flot klaret!

Den anden tidligere VSB'er, der har opnået A-landsholdsstatus er Søren Lyng, der spillede i VSB fra 1971 til 1981, hvor han som junior skiftede til AB. Herfra gik karrieren i 1987 videre til Frem, hvor han spillede 14 år. Efter 1992 spillede han i superligaklubben Herfølge. Søren Lyng har spillet 2 A-landskampe.

I denne forbindelse skal også nævnes Søren Lyng's bror Michael Lyng, der hele sin ungdomstid bl.a. spillede sammen med John Helt i både VSB og Lyngby. Karrieren fortsatte herefter i både AB og Frem. Michael Lyng nåede at spille 2 juniorlandskampe, 2 ynglingelandskampe og 3 U21-landskampe.

I dame afdelingen opnåede en spiller at komme på damelandsholdet. Det var Inger "Tulle" Pedersen, der i 1971 var anfører på landsholdet, som vandt guld ved VM i Mexico. "Tulle" startede sin karriere i VSB i 1970 og sluttede den senere i klubben Femina.

VSBere på divisionshold

Kurt Jacobsen (B1903 i midten af 40'erne), Steen Jørgensen (Lyngby i 70'erne), Bjørn Jørgensen (Lyngby og HIK i 70'erne og 80'erne), Michael Krogh (Lyngby og HIK i 70'erne og 80'erne), Steen Rohde (Lyngby, ultimo 80'erne), Thomas Rytter (Lyngby, 90'erne), John Frandsen (Lyngby, 90'erne) og Rasmus Marvits (Lyngby BK, FC Nordsjælland og Køge BK).

Ud over disse spillere skal specielt nævnes Lars Francker, der spillede alle sine ungdomsår i VSB frem til 1970. Herfra skiftede han til naboklubben Lyngby, senere til HIK og B1903. Derefter fortsatte han en professionel karriere i den østrigske klub Rapid Wien. Lars sluttede sin aktive seniorkarriere i B93.

Store spillerpersonligheder med hele karrieren i VSB

Ingo Carlsen (30'erne), Svend "Semper" Hansen (30'erne), Erik "ØB" Mikkelborg (50'erne), Børge Johansen (50'erne og 60'erne), Jesper Theilade (70'erne og 80'erne), Niels Herlevsen (70'erne og 80'erne) og Tom Frandsen (80'erne og 90'erne). Sidstnævnte har klubrekorden med 312 kampe på klubbens 1. hold.

Klubnyt 09. april kl. 12:45
Klargøring af VSB lørdag den 13. april  Vi tænder op i grillen og inviterer til klargøring af klubben og håber selvfølgelig, at så mange af jer som muligt har lyst til at give en hånd med i tidsrummet 10:00 - 14:00.
01. november kl. 14:16 Social grill samarbejde
05. oktober kl. 11:44 VSB’ Fodbold Fitness herrehold spiller stort set kun landskampe